Namaste !!!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Cherryl Naarden - WaarBenJij.nu Namaste !!!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Cherryl Naarden - WaarBenJij.nu

Namaste !!!!

Door: Cherryl

Blijf op de hoogte en volg Cherryl

23 September 2013 | India, New Delhi

Mijn reis begint deze keer in Dehli, India. Over een maandje eindig ik Beijing, China.
Voordat ik in Dehli zou arriveren, ben ik in twee uur tijd 10 jaar ouder geworden van schrik en stress.

Ik zou vanuit Amsterdam een rechtstreekse vlucht hebben naar Dehli. Aangekomen op Schiphol stond op het scherm met vertrektijden bij mijn vlucht CANCELLED. ‘Dat kan niet’, dacht ik. Zal wel een foutje zijn, want voordat ik van huis ging nog had gechecked of er nog bijzonderheden waren. Normaal loop ik in slowmotion langs dat scherm. Snel, maar toch lang genoeg om de vertrekhal en balie te zien. Deze keer niet……
Daar stond ik dan vol ongeloof zeker een volle minuut naar dat scherm te kijken. Moeders even gevraagd of zij hetzelfde zag: yep.
Gek genoeg bleef ik toch nog even staat en kijken. Ik bleef toch stiekem heel hard hopen dat ik na het vernieuwen van de info iets anders zou zien. Ik ging een beetje dichterbij het scherm staan, toen weer een beetje verder af. Door mijn oogharen kijkend, dan weer mijn handen in mijn gezicht. Je doet onbewust de gekste dingen hopend dat de info bij de vluchttijd zal veranderen. Niet dus! Snel naar de KLM balie dan maar. Eenmaal daar aangekomen zag ik een aantal boze Indians ijsberen en wist ik dat er echt iets met die vlucht aan de hand was. Ik kon wel janken.........

Het vliegtuig was defect, maar ik kon ‘gelukkig’ een paar uur later toch nog weg via Frankfurt. Een ander deel van de reizigers via München. Van boos op de hele wereld had ik voelde ik me weer in harmonie met de hele wereld. Wel een kleine noot: vanaf Frankfurt vloog ik niet meer met KLM meer maar met Air India. Ik weet niet wat Air India bij jullie op roept, maar ik werd er niet bepaald warm van. Als het om vliegmaatschappijen gaat maakt onbekend bij mij heeeeeeeeel onbemind. Ik heb in mijn geheugen een soort reservekamer waar ik vliegtuigcrahes opsla. Nog net niet met bijhorende statistieken, maar wel zoveel mogelijk gevallen, maatschappijen en locaties. Als ik dan een onbekende maatschappij hoor sta ik in no time in die kamer. Air India had geen noemenswaardige crash dus ….no problem. Geen extra mentale voorbereiding vereist.

Eerlijk is eerlijk ik heb een hele goede vlucht gehad en na een vertraging van negen uur stond ik om 08:45 op Dehli International Airport en om 11:00 in mijn hotel. Vreselijk moe en plakkerig. Ik had echter geen tijd te verliezen want om 12:00 begon het programma.

De reis begon bij het bezoeken van een Sikhtempel. De manlijke Sikhs herken je aan de tulband die ze dragen om hun lange haar te bedekken. Een indrukwekkend en ontroerend bezoek.
Hun filosofie is dat de rijkeren wat geld kunnen missen gezien ze dat genoeg hebben. De armen die niet werken kunnen wat tijd missen. Die twee krachten gebundeld zorgen ervoor dat de rijken de ingrediënten kopen en de armen de maaltijden maken. Goed voor ca 4000 monden die per dag gratis gevoed worden. Verdeeld over 8 momenten per dag. In de eetzaal zitten ongeveer 450 mensen. Die pas beginnen met eten als de eerste en de laatste hun bordje hebben. Heel mooi om te zien. Bijzondere dimensie van geven en nemen.

De rest van de middag nog een moskee bezocht en Dehli met het openbaar vervoer verkend. Ik het ben al eerder in Azië geweest en heb het Aziatische verkeer eerder mogen ervaren. Ik denk eerlijk gezegd dat ‘ondergaan’ een betere term is dan ‘ervaren’. Als je niet scherp en lichtvoetig bent ga je het niet redden naar de overkant van een grote weg in Dehli.

Terugkijkend op de dag vond ik nog het meest indrukwekkende dat veel mannen het hier doodgewoon vinden om vrouwen in borsten, kruis en billen te knijpen of je haar te strelen.. Schijnt een nieuwe trend te zijn in grote steden als Dejli en Mumbai. Kan ze ook niks schelen of je met een man of een groep mannen bent. Ik ben zelf ook een keer beknepen in mijn billen. Ergste is nog dat je soms door de drukte niet eens ziet waar de handen vandaag komen. Ik moet wel zeggen dat als de omstanders het zien gebeuren, ze vrouwen wel te hulp schieten en met de knijper afrekenen. Ik heb zelf het genoegen gehad met een knijper die het nog netjes vroeg. Mijn scheldkanonnade begon met ‘What the f*** is wrong with you’. Vanuit het Surinaams vertaald ‘kwam hij weer snel tot zichzelf’ en deinsde hij terug. Moge duidelijk zijn dat de man en zijn gezelschap mij hebben overgeslagen. Ik moet zeggen dat mijn blik inmiddels afschrikwekkend genoeg is om me vrij te bewegen. Ik hoorde een vrouw zeggen. Ik laat ze maar gewoon aan me zitten dan gaan ze vanzelf weg. Ik dacht say whaaaaaat, that would be the day……….my dying day wel te verstaan.

Inmiddels heb ik Dehli verlaten en ben ik onderweg naar Agra om morgen de Taj Mahal te gaan bezoeken…..

  • 23 September 2013 - 20:20

    Yuni:

    Whuhuhaha, a mang kies ing srefi!
    You go girl! Fijn dat je goed bent aangekomen!
    Lees je snel weer! Brasa!

  • 23 September 2013 - 20:55

    Audrey:

    H

  • 23 September 2013 - 21:00

    Audrey:

    Ha, ha, ha, dit flikt hij vast niet zo snel meer bij een blaka uma ha, ha, ha je zin hebt onbeskoftt!!! Mooi dat je het naar je zin hebt. Pas goed op jezelf! xxx


  • 23 September 2013 - 21:32

    Yigal:

    Hi Cherry,

    Briljant stuk. Je zou een boek van al jouw reizen kunnen schreven:) Kijk met spanning naar het vervolg van Cherryl in de wildernis uit.

    Groeten,

    Yigal Levin

  • 23 September 2013 - 21:51

    Nabila :

    Cherryl,
    Meid wat een belevenissen en dat al aan het begin van jouw reis.
    ben heel benieuwd naar de rest! I want more!!!
    en serieus ik ben het helemaal met Yigal eens, je moet echt wat doen met die talent.
    Dat heb ik wel vaker gezegd he?

    Kan niet wachten op het volgende verhaal;)

    Gr,
    Nabila


  • 23 September 2013 - 22:24

    Bea:

    Je eerste dag en je maak alweer genoeg mee voor een week wha geniet mop heerlijk
    Ik blijf je volgen knuffff

  • 24 September 2013 - 10:29

    Floor:

    Ik denk dat ze te lange vingers daar hebben of jeuk aan die vingers. Er moet aan gedaan worden.
    Geniet van jouw wel verdiende vakantie schat.

    Groetjes en kusjes

  • 24 September 2013 - 21:31

    Ilse:

    Ha schat, wat een avontuur alweer zeg!!! Ik lees met plezier je stukjes!! Doe voorzichtig, geniet en ik hoor graag snel weer wat van je
    Kus ILSE

  • 24 September 2013 - 21:58

    Rob :

    Strak schema hoor. Flexibiliteit gewenst begrijp ik. Heel veel plezier en geniet van het laatste klassieke wereldwonder.

    Bijeenkomst was succes.

    Grz,

    Rob

  • 25 September 2013 - 11:53

    `Sabitrie Bhoelai:

    Meisje,

    Wat kan je leuk schrijven, so entertaining! Je hebt talent!

    Enne....ik ben ook in mijn billen geknepen in Delhi! En, inderdaad je weet niet eens waar die hand vandaag komt.........

    Kus
    Sabitrie

  • 25 September 2013 - 14:29

    Daphne:

    Hey schat, wat een verhaal... vooral de billenknijpers laten me lachen hier! ik zie precies je gezicht voor me hihih tot snel weer xxxies ♥ ♥ ♥ ya

  • 25 September 2013 - 14:30

    Daphne:

    Hey schat, wat een verhaal... vooral de billenknijpers laten me lachen hier! ik zie precies je gezicht voor me hihih tot snel weer xxxies ♥ ♥ ♥ ya

  • 25 September 2013 - 15:00

    Carol:

    Leuk Cherryl !!! ik kan die blik van jou voorstellen - zou ik ook hebben...............;-)
    groetjes, Carol

  • 25 September 2013 - 21:16

    Je Tante:

    Lieverd,kijk wel uit hè, want ik moet niet helemaal naar India komen om een Indiër zn......te breken
    En zoals ik op Schiphol zei: Blijf bij de groep!!!!!

  • 26 September 2013 - 11:49

    Jenny:

    Hi Cherryl! Heel leuk om te lezen wat je allemaal doet en meemaakt en dat is al best veel in zeer korte tijd ;) Ga zeker wat doen met je schrijftalent meid! Het leest heerlijk :) Geniet van je reis en ik ben heel benieuwd naar het volgende avontuur. Dikke kus!

  • 30 September 2013 - 08:05

    Karin:

    Hoi Cherryl,

    Ik heb vorige week een heel bericht gemaakt, maar zag het al niet verschijnen. Dacht toen o dat zal dan wel later verschijnen. Niet dus!!!! Dus nu maar opnieuw.
    Cherryl toen ik dit reisverslag zag dacht ik gelijk o Cherryl is weer aan één van haar mooie reizen begonnen en gaat weer heel veel beleven. En yes weer iedere keer een leuk reisverslag om te lezen. Genieten!!!! Cherryl een hele fijne vakantie gewenst en zorg goed voor jezelf.

    Groetjes Karin xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Cherryl

Deze profielfoto is in Thailand genomen. Ik zat in een bootje en bezocht de floating market. Tijdens deze reis heb ik besloten dat ik lekker wil genieten van het leven en veel wil gaan reizen.

Actief sinds 06 Sept. 2011
Verslag gelezen: 660
Totaal aantal bezoekers 117566

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 20 Oktober 2013

Van Dehli naar Beijing

08 Mei 2012 - 31 Mei 2012

Just enjoying life

20 September 2011 - 06 November 2011

De reis van mijn leven........

Landen bezocht: