Try before you die: Cherryl goes Taupo! - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Cherryl Naarden - WaarBenJij.nu Try before you die: Cherryl goes Taupo! - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Cherryl Naarden - WaarBenJij.nu

Try before you die: Cherryl goes Taupo!

Door: Cherryl

Blijf op de hoogte en volg Cherryl

25 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

Taupo: The world capitol of sydiving!!! Of te wel de parachutesprong zoals we dat heel ouderwets noemden.

Er zijn in het leven een aantal dingen waar je ooit in je leven nog aan toe hoopt te komen. Een boot kopen, een bepaalde reis maken, een muziekinstrument leren bespelen etc. Ik noem maar wat……Ik denk dat iedereen wel iets heeft wat hij/zij in dit leven nog wel zou willen proberen. Zeg maar een stille wens of diep verlangen. Voor mij was dat de Skydive. Er zijn altijd talloze redenen te bedenken waarom je de stap nog niet hebt genomen: geld, tijd, leeftijd, angst.
Ik kon eerlijk gezegd eigenlijk geen redenen meer bedenken, buiten angst, om het niet te doen. Dus was de tijd daar, vond ik, toen ik nog in Australie was. De reisadvseuse adviseerde mij dit in Taupo te doen vanwege de adembenemende locatie. ‘Ok’ dacht ik , Taupo it is! Heb haar gevraagd of ze ook aan counseling on the spot doen. Gezien ik hoogtevrees heb en op het moment vlak voor een activiteit vreselijk bang dreig te worden. Het kan zelfs zo zijn dat ik het helemaal niet meer wil en echt overtuiging nodig heb. ‘Ja natuurlijk’ was haar antwoord. Ook daar hebben ze ervaring mee.’
Daar reed ik dan vier weken later richting Taupo. Ik stond eigelijk op een andere dag ingepland tot ik Rotorua werd gebeld door Freefall Skydive of ik niet vandaag, maandag, kon komen. Het weer was namelijk perfect om de sprong te wagen. De foto’s zouden geweldig worden en het uitzicht nog mooier. De mevrouw wist duidelijk niet dat deze vraag enstige inbreuk op mijn mentale voorbereiding vormde, maar ik zei toch ja.....

Onderweg er naartoe vond er in de auto een diepzinnige interne dialoog plaats: WAAROM hou ik soms van extreme activiteiten? WAAROM kan ik niet gewoon als wens een lekker stukje fietsen hebben en deze wens keer op keer in vervulling laten gaan…….of gewoon genieten van regendruppels die op mijn gezicht vallen………zucht. Nee, ik wil uit een vliegtuig springen!

Voor ik het wist was ik in Taupo en stond ik aan de balie. Een uiterst vriendelijke dame vroeg of ik er zin in had….mwah……ergens ver wel. Haar respons: Don’t be afraid, it’s sooo much fun. You’’ll be fine sweethart!!!. Dat was dan mijn couseling begreep ik uit het feit dat ze doodleuk aan de instructie begon.

Voor ik het wist trok ik een pak aan en werd ik voorgesteld aan de fotograaf en de tandemspringer met de mededeling dat het vliegtuig er over 10 min zou zijn. Well the countdown has begun….dacht ik. Ik had minstens 10 min de tijd om de bedenken hoe akelig mijn dood kan zijn. Hoe hard ik te pletter kan vallen. Niet dat ik de tijd nam om in de relaxmodus te gaan zitten…nee hoor…mezelf lekker gek maken. Daar ben ik op die cruciale momenten heel goed in. Al lopend naar het vliegtuig wat inmiddels was gearriveerd dacht ik: dit was het dan……einde oefening….vaarwel wereld. Er waren in totaal vier springers. Twee voor de 12000ft met een vrije val van 40 sec en twee voor de 15000ft met een vrije val van 60 sec waaronder ik. De vliegreis naar de 15000ft bestemming was ongeveer 15 min. Hmmmm nog meer tijd om mezelf nog gekker te maken………
Al opstijgend zag ik de fotograaf lekker facebooken. Ik wilde hem bijna vragen of hij uit respect voor mijn laatste momenten eerbiedig met zijn armen over elkaar wilde zitten….wat nou socializen?!?!? Ik ga misschien wel dood en dan zit iemand doodleuk te facebooken.
De eerste keer dat het 'springluik' open ging sprongen er vrij snel twee springers naar buiten. Tjah toen ging de tweede keer het luik open en moest ik op de rand van de opening gaan zitten. De fotograaf klimt naar buiten en houdt zich stevig vast aan de zijkant van het vliegtuig. Je voelt de ijskoude wind tegen je wangen aankomen. Ik zat op de rand van een opening in een vliegtuig…….hoe bizar. Ik voelde mijn beentje heel hard bungelen en voor ik het wist schreeuwde de instructeur. One…two…three……….en hij zette af. Daar val je dan een volle minuut keihard naar beneden. Onderste boven, van links naar rechts, net als een blaadje van een boom in een stevige herfstwind . De luchtdruk is zo hoog dat je haast niet kunt ademen laat staan schreeuwen. Het gevoel: SENSATIONEELLLLLLLLLLL. De eerste 5 sec weet ik bijna zeker dat mijn hart even stil stond, maar daarna wende het snel en kon ik van het gevoel en het uitzicht genieten. Echt onbeschrijvelijk wat er door je heen gaat.

Na de vrije val gaat de parachuut open en dwarrel je langzaam naar beneden en zie je een soort Google Maps beelden. Supergaaf om te zien.

Eenmaal op de grond kon ik weer een beetje normaal nadenken. Ik was toch echt uit een vliegtuig gesprongen……oh wat was ik trots op mezelf!!!

  • 25 Oktober 2011 - 07:56

    Carol Greenshields:

    Hi Cherryl, ik vond het al super stoer dat je zo een mega reis aanging in je eentje maar ook nog zo een sprong maken . . . . wow - wat gaaf. Je mag zeker trots op jezelf zijn :-) Je verhalen zijn erg leuk om te lezen. Heel veel plezier nog, Carol

  • 25 Oktober 2011 - 08:19

    Karin:

    Hoi Cherryl vandaag kreeg ik het ene na het andere reisverslag binnen. Heb genoten van je verhalen en bewonder je doorzettingsvermogen. Zowel het rijden met de camper in N-Z als je parachutesprong. Gaaf man lijkt me echt een fantastische ervaring. Ben best wel jaloers op je, dit heb ik ook heel lang als wens gehad, maar ben er nooit aan toe gekomen en nu denk ik wil ik het nog wel echt. Ben benieuwd naar het hele verhaal, en naar alle andere verhalen natuurlijk ook.
    Veel plezier nog en helaas tot gauw.
    Groetjes

  • 25 Oktober 2011 - 08:21

    Berty:

    Hallo Cherryl,

    Wat ben je toch een super held, gaaf hoor zo te springen uit een vliegtuig.


  • 25 Oktober 2011 - 08:34

    Noha:

    Ik zit hier thuis te werken, het is half 11 in de ochtend en nog akelig donker.. Dan lees ik jouw verhalen en word helemaal vrolijk.

    Geweldig dat je de skydive hebt gedaan. En nog geweldiger dat je bleef lachen toen je uit het vliegtuig sprong, haha. Het gevoel is onbeschrijflijk, google maps heel herkenbaar :).

    Geniet er nog lekker van!

    XX

  • 25 Oktober 2011 - 08:44

    Marlijn:

    Haha! goed man!!!
    Cherryl, wat schrijf je toch ontzettend levendig!
    Geniet van al die mooie momenten die je meemaakt!

  • 25 Oktober 2011 - 12:06

    Simon:

    Waarom ben ik niet meegegaan?

  • 25 Oktober 2011 - 17:30

    Yigal:

    Erg leuk stuk. Ik neem aan dat het allemaal mee viel:) Toen ik moest springen, vroeg ik mijzelf af waarom zou ik springen van een vliegtuig dat prima instaat, is om te landen. Voor de volgende keer….. denk aan het volgende, als het echt mis gaat, dan What a way to go:)

  • 25 Oktober 2011 - 19:00

    Ilse:

    WOW!!!!! Ik heb met Reinier afgelopen zaterdag een proefles vliegen gedaan en dat vond ik al spannend. Dit ziet er HELEMAAL geweldig uit!! En het uitzicht is ook iets beter dan polder, polder, polder, haven, watertje, erasmusbrug.... ;-)

  • 25 Oktober 2011 - 19:40

    Hillary:

    WAUW, superstoer en geschreven alsof ik ernaast zat!

    Geniet er van.

    Liefs,

    Hil

  • 26 Oktober 2011 - 05:41

    Judritza:

    OOhhhh my God.....

  • 26 Oktober 2011 - 14:14

    Diana:

    Zooooo stoer! Hoeveel heftige acties kun je in één vakantie proppen????

  • 28 Oktober 2011 - 14:27

    Faria:

    RESPECT!

  • 01 November 2011 - 11:35

    Frieke:

    Bizar wat jij allemaal onderneemt in 1 vakantie! Het adrenaline gevoel van mijn sprong komt helemaal terug als ik jouw verhaal lees. Wow...

  • 02 November 2011 - 06:15

    Mijiza:

    Cherryl, echt geweldig hoor! Heb het verhaal niet gelezen...zeg ik eerlijk, maar de foto's zeggen genoeg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cherryl

Deze profielfoto is in Thailand genomen. Ik zat in een bootje en bezocht de floating market. Tijdens deze reis heb ik besloten dat ik lekker wil genieten van het leven en veel wil gaan reizen.

Actief sinds 06 Sept. 2011
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 117609

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 20 Oktober 2013

Van Dehli naar Beijing

08 Mei 2012 - 31 Mei 2012

Just enjoying life

20 September 2011 - 06 November 2011

De reis van mijn leven........

Landen bezocht: