Bulaaaaa .........en Vinaka - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Cherryl Naarden - WaarBenJij.nu Bulaaaaa .........en Vinaka - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Cherryl Naarden - WaarBenJij.nu

Bulaaaaa .........en Vinaka

Door: Cherryl

Blijf op de hoogte en volg Cherryl

05 November 2011 | Fiji, Nadi

Bula betekent hallo of welkom in Fiji. In de lonely planet van NZ stond dat de mensen in Fiji de meest vriendelijke mensen zijn in Oceanie……en dat is echt waar.

Nadat ik weer wat issues had op het vliegveld van NZ mbt de kilo’s kwam ik in de ochtend in Fiji aan. Ik moest al om 05:00 op het vliegveld zijn dus toen ik om 12:00 bij mijn hotel aankwam was ik echt kapot en heb weer eens een gat in de dag geslapen. Hoe moe ik ook was de vriendelijkheid van de mensen viel me echt op. Toen ik eenmaal wakker werd bood een van de dames in het hotel aan om me een tourtje door de stad te geven.
Op een gegeven moment werd ik een beetje neurotisch van alle vriendelijkheid. Wat wilden ze toch van me? dacht ik steeds weer. Om de zoveel tijd hield ik even een bodycheck bij mezelf om te kijken of ik alles nog bij me had en ik niet stiekem gerold werd. Ja echt een vreselijke gedachte, maar het leek soms te mooi om waar te zijn. Maar de mensen zijn gewoon heel vriendlijk en behulpzaam hier.

Het hoofdeiland Vita Levu waar ik verbleef was niet echt bijzonder. De stranden waren ok. De omringende eilandjes waren volgens de mensen hier veel mooier. Maar snel een bootje gepakt dus en naar de Mana Islands gevaren. Werkelijk adembenemend! De zee uiteraard hemelsblauw en de stranden mooi wit. Hier op Fiji heb ik praktisch niets anders gedaan dan eten, slapen en aan het strand of aan het zwembad liggen. Aan het zwembad liggen terwijl er stranden zijn …….jah……aan het zwembad.

Een zeeslang heeft het einde gemaakt aan mijn onschuldige zeezwemmen.
What happened:
We lagen met ongeveer 10 mensen in de zee te dobberen en beetje te chit-chatten en,sommigen lekker zwemmend. Super relax gewoon. De zon was zo fel dat op een persoon na iedereen een zonnebril op had in het water. Diegene zij op een gegeven moment : wow that’s a massive fish! Een paar seconden later mompelde hij weer iets en de dame naast hem antwoordde: Off course I’m awake. Waarop de jongen wat luider antwoorde: No, it looks like a snake. Dat laatste hoorde iedereen, waarop snel de zonnebrillen af gingen en iedereen een beetje panisch om zich heen begon te kijken. En ja hoor daar kwam ie recht op ons af zwemmen. Wit met zwarte strepen. Doordat het water helder en er schaduwen waren konden we de grootte niet goed inschatten, maar op dat moment hadden we hem allemaal gesignaleerd en het geschreeuw begon en ook de missie: Ieder voor zich! Ik denk dat het water ongeveer 2 meter diep was waar de groep zich bevond. Sommigen verder anderen weer wat dichter bij. Ik dacht dat ik erin bleef en greep zomaar iemand vast die niet zo snel richting kust bewoog zoals had gehoopt. Ik heb werkelijk nog nooit zo snel gezwommen in mijn leven geloof ik. Een ding was namelijk zeker. Hij zou MIJ niet wurgen en de zee in sleuren!!!!!! Mijn armen leken wel een propeller van een helikopter. Mennn wat ben ik geschrokken!!!!!!!! Eenmaal aan de kant raakte de slang de arm van iemand die nog in het water lag en die slingerde hem per ongeluk zo het strand op, waardoor hen die levend het strand hadden bereikt bijna in de boom zaten. Gelukkig spoelde hij zo weer het water in en verdween hij weer in de diepte. Nadat de hele groep eenmaal was bijgekomen van de schrik hebben we de hele dag en avond nog in een deuk gelegen om de panische gezichten en de snelheid waarmee sommigen het veilige land wisten te bereiken.
De bijbel zegt dat alleen Jezus over water kon lopen……nou een aantal van ons waren zo snel dat ik bijna denk dat ze ook over het water gelopen hebben. Een van de eilandbewoners probeerde ons nog gerust te stellen dat het maar een baby’tje was en dat er grotere zijn maar niet in deze regio en dat ze mensen niet aanvallen….blablabla. Een jongen verwoordde de gedachten van iedereen op dat moment: Hell no that I’m going back in!!! Je weet namelijk maar nooit waar moeders haar babytje zoekt……
De volgende dag heb ik het nog geprobeerd maar de angst was te groot. Misschien een volgende vakantie. Achteraf bezien viel het met de grote van de slang best wel mee. Hij was maar circa 80cm met een diameter van ongeveer 2cm. Hoe bang ik ook was ik wist nog wel mijn camera te pakken en nog net een foto te maken..hahaha

Dit was zo’n beetje het het spannendste wat ik heb meegemaakt. Gelukkig aan het einde van mijn vakantie….hahaha. De dagen dat ik hier was heb ik een goede band gekregen met de locale bewoners. Mijn laatste avond hebben ze een kleine afscheidsreceptie voor me georganiseerd in een nabijgelegen dorpje. Er is heerlijk voor me gekookt en gezongen………zooo lief!!!! Ohhh wat had ik het zwaar toen een van de dorpsleden me naar mijn hotel terugbracht en iedereen Vinaka riep. Dat betekent tot ziens en bedankt.

Zucht……ik had nog een dag om lekker te genieten ……..

  • 05 November 2011 - 08:01

    Judritza :

    MMijn god wat heb ik gelachen om dit verhaal... ik heb pijn in mijn buik. Ik ben zo blij dat je bijna terug bent......
    Je weet hoe visueel ingesteld ik ben dus jij als helikopter deed me bijna gek worden van t lachen! Meisje geniet van je laatste dag. Morgen staan we klaar met een krentenbol met kaas!
    Xxx

  • 05 November 2011 - 08:03

    Simon:

    Ik denk dat als je dit lees weer thuis zal zijn, we horen het wel weer. Jammer dat het voorbij is, voor jou de reis, voor ons de verhalen

  • 05 November 2011 - 08:52

    Bea:

    Ooo nog een paar dagen wat heb jij een wereld vakantie gehad nig even en dan de realiteit hhhmmm knuffel

  • 05 November 2011 - 16:09

    Yigal:

    Hi Cehrryl, weer een goed en grappit verhaal van jou. Het is bijna zo ver... leuk om je binnen kort weer te zien.

  • 06 November 2011 - 00:28

    Faria:

    Je kiert echt! Geweldig! Je verhalen waren echt tof!
    Wellicht ben je al terug in NL. Nu kan je ons volgen ;-)

  • 06 November 2011 - 21:01

    Ilse:

    Wat een mooi avontuur nog zo op het laatst!! Welkom terug lieve schat, ik hoop tot snel!!!

  • 07 November 2011 - 06:25

    Karin:

    Hoi Cherryl, als je dit leest ben je denk ik al weer in Nederland. Wat een leuk verhaal ik moest er wel om lachen en dacht gelijk aan enige tijd geleden toen wij het over spinnen hadden. Ik hoop niet dat je ze daar nog ben tegengekomen, maar hoor het wel van je als je weer op het werk bent. Zie uit naar je verdere verhalen. Groetjes en tot snel.

  • 07 November 2011 - 07:54

    Marlijn:

    Welcome home! Geniet nog even van de mooie herinneringen voordat je weer aan de slag moet met de was, boodschappen doen, pffff....

    Tot snel!
    Marlijn

  • 08 November 2011 - 16:32

    Diana:

    Wat een geweldige vakantie heb jij gehad en wat gaaf dat wij met je mee konden genieten! Welkom terug, tot snel!!!

  • 10 November 2011 - 12:29

    Tony:

    Welkom thuis !!!

    Wat heb ik zo hard gelachen, man!
    Je moet maar eens langskomen, dan kan ik ff klokken hoe snel je zwemt in 100meter! Wedden dat je direct het clubrecord breekt, hahah.

    Maar afijn, toch een leuke vakantietour gehad!

    Zie je gauw weer!
    Tan Bun!

  • 23 November 2011 - 05:35

    Hanny Stolk:

    hoi Cherryl,

    wat een leuke verhalen, vind vooral de combinatie van de verschillende dingen leuk,
    heb nog niet alles gelezen, maar je manier van schrijven is zo leuk dat ik dat wel ga doen

    groetjes Hanny

  • 26 November 2011 - 07:27

    Hanny Stolk:

    hoi Cherryl,

    een half uurtje geleden dacht ik, kom nog een stukje lezen van je reis,
    heb nu dus inmiddels alles gelezen, je schrijft dus echt leuk,
    stoer hoor met de camper en wat je allemaal toch doet ondanks je hoogtevrees,
    weet niet of we elkaar ooit nog tegenkomen, maar ik wens je sowieso veel succes met wat je verder gaat doen
    groet hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cherryl

Deze profielfoto is in Thailand genomen. Ik zat in een bootje en bezocht de floating market. Tijdens deze reis heb ik besloten dat ik lekker wil genieten van het leven en veel wil gaan reizen.

Actief sinds 06 Sept. 2011
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 117611

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 20 Oktober 2013

Van Dehli naar Beijing

08 Mei 2012 - 31 Mei 2012

Just enjoying life

20 September 2011 - 06 November 2011

De reis van mijn leven........

Landen bezocht: