Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cherryl Naarden - WaarBenJij.nu Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cherryl Naarden - WaarBenJij.nu

Blue Mountains

Door: cherryl

Blijf op de hoogte en volg Cherryl

27 September 2011 | Australië, Sydney

Vandaag ben ik de hele dag op excusie geweest naar de BLUE MOUNTAINS, een berggebied op 1,5 uur van Sydney vandaan.
Om 07:45 werd ik opgehaald bij mijn hotel en vertrok ik in een groep van circa 18 personen richting BLUE MOUNTAINS.
De eerste stop was bij het FEATHERDALE WILDLIFE PARK, een klein dierenparkje waar ik eindelijk typisch Australische dieren heb mogen bewonderen zoals natuurlijk de kangaroo, wallaby, dingo, tasmanian devil en mijn favoriet: de koala.
Wat een vreselijk leuk en lief beertje is dat zeg!!!!! Zou er zo een mee kunnen nemen naar huis, als leuk alternatief voor de hond of de kat, maar helaas.......
Vervolgens naar Scenic world waar ik in de steilste kabelbaan ter wereld een prachtuitzicht op het BLUE MOUNTAIN gebied. Door mijn hoogtvrees had ik het eerste deel mijn ogen dicht en was ik maar lukraak aan het op het knopje van mijn fototoestel drukken in de hoop toch een mooi plaatje van het uitzicht te kunnen vast leggen....en dat is gelukt hahaha. Na een rustgevende boswandeling de THE THREE SISTERS gezien. Dit is een driedelige rotsformatie die door erosie is ontstaan. Volgens de Aboriginals echter, heeft een vader zijn drie dochters ooit opgesloten ter bescherming tegen het kwade en zitten ze waarschijnlijk nog steeds..... Tjah legendes zijn altijd bijzonder, maar ik vond het vooral een mooi natuurverschijnsel.
Als laatse zijn we in het dorp LEURA gestopt. Dit was vroger de plek waar alle directeuren en bazen van de lokale mijnen woonden. Nu wonen hun nazaten er nog steeds, maar is het inmiddels ook toegankelijk voor het 'gewone'rijkere volk. Want ooooo wat is het er duur. Je betaalt voor een klein zakje m&m's rustig €4,-!!!
Dat Australie vreselijk duur is mogen jullie echt van me aannemen, maar dit dorp spande de kroon. Ik heb een aantal keer echt even mijn hart moeten vasthouden en stevig doorgelopen.....hahah
Over het leven en de levenstandaard vertel ik jullie binnen kort nog meer, maar voor nu is dit het eventjes....

  • 27 September 2011 - 15:05

    Bea:

    Wat is het ontzettend gaaf om je zo te volgen en wat heb je al
    Mooie dingen gezien en dit is pas week een kan niet wachten op het volgende verslag knuffel en geniet verder

  • 27 September 2011 - 17:52

    Chantal:

    mooie foto's hoor
    spreken elkaar snel via skype
    kus van ons
    morgen gaan hechtingen van benito eruit
    kusjes van de rozies

  • 28 September 2011 - 12:09

    Berty:

    Hoi Cherryl, Wat een mooie bergen daar voel je, je wel erg klein zeker en lief die kangero's.
    Nog veel plezier en ik ben jaloers

  • 28 September 2011 - 18:25

    Linda:

    Hallo Cherryl,

    Zo te zien vermaak je je prima. Volgende keer gewoon je ogen openhouden hoor in de kabelbaan, zonde van dat mooie uitzicht.

    Heel veel plezier en geniet van je reis,
    groetjes Linda

  • 28 September 2011 - 21:22

    Sabrina:

    Hoi lieve schat,

    Wat fijn te lezen dat je je vermaakt.. Geniet lekker verder , ik blijf je volgen super leuk en wat een mooie foto's mang wauw !!

    hele dikke knuffel

  • 29 September 2011 - 12:27

    Anneke:

    leuk om je zo te volgen veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cherryl

Deze profielfoto is in Thailand genomen. Ik zat in een bootje en bezocht de floating market. Tijdens deze reis heb ik besloten dat ik lekker wil genieten van het leven en veel wil gaan reizen.

Actief sinds 06 Sept. 2011
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 117613

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 20 Oktober 2013

Van Dehli naar Beijing

08 Mei 2012 - 31 Mei 2012

Just enjoying life

20 September 2011 - 06 November 2011

De reis van mijn leven........

Landen bezocht: