Leaving Sidney - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Cherryl Naarden - WaarBenJij.nu Leaving Sidney - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Cherryl Naarden - WaarBenJij.nu

Leaving Sidney

Door: Cherryl

Blijf op de hoogte en volg Cherryl

04 Oktober 2011 | Australië, Brisbane

Ik ben inmiddels aangekomen in Brisbane. Straks ga ik mijn campertje ophalen om van Brisbane naar Cairns te rijden, ongeveer 1950 km. Dit betekent ook dat ik Sydney heb verlaten.
Wat vond ik nu eigenlijk van Sydney? Een bijzondere stad kan ik wel zeggen. Het is in mijn ogen een kruising tussen New York en Londen, minus de drukte en het multiculturele van die twee steden. Vaak in de grotere steden zijn de mensen wat gehaast en meer met zichzelf bezig, soms zelf ronduit onvriendelijk. Niet in Sydney..... de mensen zijn hier heel vriendelijk en behulpzaam, natuurlijk hier en daar wat uitzonderingen, maar overall very nice.
Waar ik me ook over heb verbaasd is dat Australie vrij duur is. Ik was heel benieuwd naar overige levenstandaarden en heb het maar aan de mensen gevraagd. Je kent die mensen wel denk ik die uit het niets een praatje met je komen maken over allerlei zaken en zodra ze weglopen denk je bij jezelf: Owkayyyy?!??!?! Zo'n persoon was ik, dus gelukkig werd het op prijsgesteld en ben ik redelijk veel te weten gekomen over het leven in Sydney. Zo is het startsalaris van een universitairgeschoolde minstens €85.000,- . Een salaris van een afdelingshoofd begint ondeveer bij €190.000. Tja dan kun je je een pakje M&M van €4,- en een busje deo van €5,- beter permiteren .......hahahah
Sporten is heel belangrijk in Sydney. Vooral hardlopen en alles wat daarvan is afgeleid (joggen , snelwandelen etc). Op bijna elk tijdstip van de dag zie je mensen sporten. Jong & oud, individuen & groepen, weer of geen weer. Zelfs in de lunchpauzes van het werk. Op de een of andere manier zien de Australiers en fris en fruitig uit....zou het daardoor komen? Ik ga maar maar weer eens een poging wagen als ik in NL ben. Geen smoesjes meer.
Ik heb in twee verschillende wijken mijn verblijf gehad. in Wynyard en in Kings Cross. Kings Cross bleek achteraf gezien een van de en gevaarlijkste wijken van Sydney. In dat verband was het ook wel grappg om te zien dat aan de rand van uitgerekend die wijk zowel Bentley en Lamborghini hun showrooms hebben. Zo had je door de stad heen wel vaker van dergelijke contrasten. Tjah.... ik zag het maar als een aparte manier om de arm-rijk problematiek te benaderen. Het feit dat dit mogelijk is schets ook zeker wel het gevoel van veiligheid dat ik in Sydney had. Op elk tijdstip van de dag op elke plek voelde ik me absoluut veilig. Totaal geen angstig gevoel zelfs. Dat gevoel heb ik niet eens in Rotterdam waar ik geboren en getogen ben............ Alhoewel, op een incident na waar een man in de hotelkamer naast mij zijn partner en toegesnelde omstanders een flink pak slaag gaf. Ben waarschijnlijk gespaard gebleven omdat ik netjes vanuit mijn kamer de politie hebt gebeld.
Kortom een leuke stad met veel contrasten.

  • 04 Oktober 2011 - 09:30

    Ilse:

    Op naar het volgende avontuur!! Wat een schitterende foto's weer. Veel plezier in de Camper! Wel voorzichtig doen he?! En GEEN kangoeroe dood rijden ;-)

    KUS KUS KUS KUS

  • 04 Oktober 2011 - 17:46

    Simon:

    Je brandstoftank niet onder de helft laten komen. veel plezier.

  • 05 Oktober 2011 - 08:45

    Denice:

    Have fun in Cairns.

    Ik kijk uit naar je volgende verslag.

    Lfs D

  • 06 Oktober 2011 - 10:36

    Yigal:

    Interessant verslag. Veel plezier in Cairns.

  • 07 Oktober 2011 - 11:46

    Sunita:

    Hai Cherryl,

    Prachtig al dat mooie natuur in Australië.
    En natuur zo lief een echte koala beertje ahhhhhhhh!!!! (Liet me even gaan). Veel reis plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cherryl

Deze profielfoto is in Thailand genomen. Ik zat in een bootje en bezocht de floating market. Tijdens deze reis heb ik besloten dat ik lekker wil genieten van het leven en veel wil gaan reizen.

Actief sinds 06 Sept. 2011
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 117612

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 20 Oktober 2013

Van Dehli naar Beijing

08 Mei 2012 - 31 Mei 2012

Just enjoying life

20 September 2011 - 06 November 2011

De reis van mijn leven........

Landen bezocht: