Housewarming - Reisverslag uit Mackay, Australië van Cherryl Naarden - WaarBenJij.nu Housewarming - Reisverslag uit Mackay, Australië van Cherryl Naarden - WaarBenJij.nu

Housewarming

Door: Cherryl

Blijf op de hoogte en volg Cherryl

10 Oktober 2011 | Australië, Mackay

Welkom in mijn nieuwe onderkomen voor de komende 4 weken. Deels in Australie en deels in Nieuw-Zeeland. Ziet er gezellig uit toch? Good to go…….
Ik was de eerste twee dagen best zenuwachtig. Voor zij die het niet wisten. Het verkeer is in Australie links. Hier zijn de motorvoertuigen op afgestemd. Een groot voertuig dus met alles aan de ‘verkeerde’ kant. Bestuurderszitplaats en stuur aan de linkerkant, gordel rechts. Schakelen met je linkerhand en in je achteruitkijkspiegel kijken gaat over je linker schouder. De wegen zijn grotendeels prima vrooral rondom de wat grotere steden. Rondom de dorpen wat wissellend. De ene keer is een weg zo puntgaaf en egaal dat ik dacht dat ik elk moment zou opstijgen en vliegen. De andere keer lijkt de weg op een slordig gesmeerde boterham met chocopasta. Ik reis geheel op traditionele wijze met een kaart, want mij is verteld dat het moeilijk is om te verdwalen wat het wegennet in Australie is heel helder…….niet echt dus. Daar ging ik dan maar. En ja hoor daar was ie dan sneller dan verwacht….de rotonde.. in de spits van Brisbane.
Een kijkje in mijn hoofd: Lord, waar moest ik ook al weer naar toe….hmmm ik snap de bebording niet helemaal de. Moest ik nou links om of rechtsom….. (dat maakt heel veel uit als je driekwart moet hebben)……..zucht…….gewoon erop en met de massa mee dan maar waardoor ik op de rotonde rustig de tijd nam om de borden te lezen en ik soms wel drie rondjes maakte hahaha
Het was veel nadenken waardoor ik her en der wat licht gevaarlijke situaties heb veroorzaakt en flink wat toeterende mensen heb gehoord, maarrrrrr na een paar uur was ik volledig geintegreerd. Af en toe als ik in mijn achteruitkijk spiegel wil kijken, kijk is nog rechts naar boven, maar dan kijk ik dus naar buiten...Soms gaan ook nog wel eens de ruitenwissers aan ipv de richtingaanwijzer, maar het gaat goed.
Ik heb er inmiddels bijna 850 km opzitten en zit dus bijna op de helft, op schema dus.
Mijn eerste verblijf was in Noosa, tweede in Hervey Bay en ten tijde van het schrijven van dit verslag in Agnes Waters/1770. Als ik niet op excursie ben slaap ik op cacavanparks. Mijn camper heeft een bed dus parkeer ik op een van hun parkeerplekken en maak ik gebruik van hun faciliteiten zoals douche,tv, zwembad, wc's , strijkplank etc. Keuken niet want itt tot de rest zijn die vaak echt smerig. Een hotelletje om de zoveel dagen is wel heel lekker en dat doe ik dus ook.

Al met al voel ik me hier the queen of the road………….

  • 10 Oktober 2011 - 03:54

    Bea:

    Wat maak je toch allemaal mee kom hè wel veilig terug Hihi
    Ik zit altijd te wachten op je verhalen helemaal geweldig
    Dikke knuffel

  • 10 Oktober 2011 - 06:24

    Karin:

    Hoi Cherryl kan het me voorstellen wat een gedoe om links te rijden en dan helemaal om een rotonde te nemen. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken. Maar goed voor jou is het inmiddels peanuts en alles went.
    Leuk hoor zo'n camper heb je ook lekker je eigen plekje.
    Fijne vakantie en nog heel veel plezier. Geniet ervan. Groetjes xx

  • 10 Oktober 2011 - 10:30

    Nollerie:

    Doe je voorzichtig?? Nog een fijne, avontuurlijke tijd!!

  • 10 Oktober 2011 - 17:30

    Fam Rozi:

    hallo leuke camper hoor we hebben dubbel gelegen hier van het lachen, heb je wel een tiolet die hebben we niet gespot.
    lekker knus is maar goed dat je alleen ben anders helemaal geen ruimte.
    geniet er van
    liefs kus van ons

  • 17 Oktober 2011 - 14:16

    Frieke:

    Of wat herkenbaar dat dan opeens je ruitenwissers aangaan! En boffen dat ze daar de turborotondes nog niet uitgevonden hebben, want dan word je er dus voortijdig ongewenst uitgeworpen...

  • 17 Oktober 2011 - 19:36

    Judritza:

    Wauwwwwww wat een belevenissen lieverd! Ik ben trots op je!
    xxx

  • 19 Oktober 2011 - 08:21

    Berty:

    Hoi Cherryl ben zelf een weekje op vakantie geweest naar Spanje, nu ik terug ben heb ik je verslagen gelezen je maakt wel een hoop mee, erg leuk en geniet er nog lekker van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cherryl

Deze profielfoto is in Thailand genomen. Ik zat in een bootje en bezocht de floating market. Tijdens deze reis heb ik besloten dat ik lekker wil genieten van het leven en veel wil gaan reizen.

Actief sinds 06 Sept. 2011
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 117606

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 20 Oktober 2013

Van Dehli naar Beijing

08 Mei 2012 - 31 Mei 2012

Just enjoying life

20 September 2011 - 06 November 2011

De reis van mijn leven........

Landen bezocht: