Fraser Island & more - Reisverslag uit Mackay, Australië van Cherryl Naarden - WaarBenJij.nu Fraser Island & more - Reisverslag uit Mackay, Australië van Cherryl Naarden - WaarBenJij.nu

Fraser Island & more

Door: Cherryl

Blijf op de hoogte en volg Cherryl

10 Oktober 2011 | Australië, Mackay

In de week dat ik nu onderweg ben heb ik weer veel gezien en meegemaakt. De dagen dat ik rij rijd ik zo’n vier uur per dag en dan zie je echt veel, althans daar waar ik wil stoppen om te overnachten of even rond te wandelen.
Noosa was mijn eerste stop. Veel mensen zijn erg enthousiast over dit dorp. Ik persoonlijk niet. Was weinig bijzonder te zien of te doen. Heb er lekker gegeten en ben vervolgens door gereden naar Hervey Bay. Een prachtige locatie waar je veel excursies kunt boeken. Dat heb ik dus ook gedaan: voor twee dagen naar FRASER ISLAND.
Een van de weinige eilanden ter wereld waar nog een deel van het regenwoud in tact is gebeleven en beschermd wordt. Het eiland is alleen toegankelijk per 4 WD omdat de weggetjes van zand zijn, wat op zich een avontuurlijke rit was. Dat de mens eigenwijs is blijkt wel uit de vastzittende auto´s die duidelijk dit advies genegeerd hebben! De zee was prachtig maar niet toegankelijk vanwege de sterke stromen en de hoeveelheid haaien in dat gebied. Gelukkig was er het Lake Wabby, mooi groen en heerlijk om in te zwemmen (nadat ik mezelf had laten verzekeren dat er geen krododillen in dat groene water schuilden). Ook was het bijzonder om een echt scheepwrak te zien en een wandeling door het regenwoud te maken. Een bijzonder eiland waar je loslopende dingo´s ziet en zo nu en dan een walvis en een dolfijn voorbij ziet komen.
De dag erna stond WHALE WATCHING op de planning. Wat geweldig was het om die dieren op circa twee meter afstand te kunnen zien. Je vaart met een bootje een uur de zee op om vervolgens geduldig te dobberen totdat ze op je af komen zwemmen. En ja………even dacht ik aan het verhaal van Jonas en de walvis en Orca the killer whale hahah. Er was helaas storm op komst waardoor je ze niet allemaal goed kon zien en we snel weer terug moesten. Ik ga dit in Nieuw Zeeland zeker nog een keer doen.
Eenmaal in Australie kon ik de surfles natuurlijk niet overslaan en dat heb ik gedaan in Agnes Water. Wat een bezigheid was dat zeg mennnnn. Het is een partij zwaar…….. aiaiaiaiiiii. Op de tv springen ze er zo op, maar als je het zelf doet is het even andere koek. Ik had op een geveven moment een zeer slecht huwellijk met de plank. Ik schold hem vreselijk uit af en toe. Het vertrouwen was volledig weg waardoor we steeds verder van elkaar kwamen te staan…….. waarop de instructeur als een heus relatie therapeut ons weer nader tot elkaar bracht. Ik heb helaas geen actie foto´s maarrrrrr na twee uur heb ik onder luid geapplaudiseer van de instructeur en toeschouwers welgeteld 3 SECONDEN recht overeind gestaan. Na ongeveer 263 keer proberen. Helaas te kort om een goede actiefoto te maken, maar die gaat zeker nog een keer komen, want surfen heeft als sport mijn hart gestolen. Het is vreselijk frustrerend, maar ontzettend leuk. Hoop niet dat het een van die activiteiten is die je langzaam verleerd, want in NL gaat het me niet lukken om deze skills te ontwikkelen en bij te houden.
Mensen ik vermaak me kostelijk………

  • 10 Oktober 2011 - 03:58

    Bea :

    Een wordt geweldig xxxxx

  • 10 Oktober 2011 - 13:10

    Ilse:

    WOW!!!! Wat verschrikkelijk mooi allemaal!! Geniet er maar van en rij voorzichtig!!! kus kus kus kus kus

  • 10 Oktober 2011 - 15:58

    Simon:

    Mooie verhalen, als je terug kom dan zal ik je meenemen naar het mooiste strand van Nederland met een surfschool.

  • 11 Oktober 2011 - 07:14

    Marc:

    Hoi Cherryl, gaaf te lezen wat je allemaal meemaakt. Stoer dat je dit doet en ongetwijfeld onvergetelijk!! geniet er nog van en ontzettend leuk je zo een beetje te kunnen volgen. Groetjes Marc

  • 11 Oktober 2011 - 11:54

    Karina:

    Hi Cherryl,
    Wat een geweldige leuke reisverslagen schrijf je! Superstoer hoor allemaal. Het huwelijk met de surfplank klinkt hilarisch, maar de volhouder wint. Ook gaaf dat je Hugh Jackman hebt gezien!

    Geniet ze.

    Groetjes
    Karina

  • 11 Oktober 2011 - 13:47

    Diana:

    Hoi Cherryl,

    "Staat je goed", zo'n surfplank!

    Echt heel gaaf wat je tot nu toe al hebt meegemaakt! Erg jaloersmakend jouw verhalen met daarbij ter illustratie die mooie foto's!! Maar ik gun je van harte nog veel meer mooie avonturen!!!! Ik blijf je volgen!!!


  • 11 Oktober 2011 - 14:39

    Suzanne :

    He Cherryl,

    Erg leuk om je reisverslagen te lezen! Ik ben wel jaloers hoor, wat een fantastische reis maak je!!!
    Geniet ervan!

    Groetjes Suzanne

  • 13 Oktober 2011 - 17:36

    Aart En Jennie:

    hoi Cherryl,
    Wij vinden het fijn dat je het zo goed naar je zin hebt.
    Wij zitten hier in de kou terwijl jij het zo lekker warm hebt, maar dat geeft niets hoor.
    Ik kijk elke dag wel even naar je reisverslag, en vind het leuk dat je dit doet.
    Ook zit je in een leuke camper lekker knus.
    Nog een hele fijne vakantie verder.
    Gr. Aart en Jennie

  • 14 Oktober 2011 - 22:54

    Charl En Faria :

    Yo chicka! Zo te lezen heb je t prima naar je zin! Ben je naar Peter Pans geweest?

    Wij vertrekken over 15 dagen!

    Ben je al in Nieuw Zeeland?

    gr Faria en Charl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cherryl

Deze profielfoto is in Thailand genomen. Ik zat in een bootje en bezocht de floating market. Tijdens deze reis heb ik besloten dat ik lekker wil genieten van het leven en veel wil gaan reizen.

Actief sinds 06 Sept. 2011
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 117610

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 20 Oktober 2013

Van Dehli naar Beijing

08 Mei 2012 - 31 Mei 2012

Just enjoying life

20 September 2011 - 06 November 2011

De reis van mijn leven........

Landen bezocht: