Relaxen geblazen in Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Cherryl Naarden - WaarBenJij.nu Relaxen geblazen in Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Cherryl Naarden - WaarBenJij.nu

Relaxen geblazen in Airlie Beach

Door: Cherryl

Blijf op de hoogte en volg Cherryl

16 Oktober 2011 | Australië, Airlie Beach

Airlie Beach: een kruising tussen LLoret de Mar en Monaco aan de Oostkust van Australie. De drukte en het jonge publiek van Spanje. De klasse, stijl en luxe van Monaco. Wat een gezelligheid is het hier, maar vooral heeeeeeel erg mooi. Ik kwam aanrijden en was gewoon echt even stil van het uitzicht vanaf de berg/heuvel waar ik overheen reed.
Bij aankomst mijn campertje geparkeerd bij Nomads. Een van de wat luxere hostels aan deze kust. Het lijkt een beetje op een minivakantiedorpje zoals je op de foto’s kunt zien. En tjahhhh luxe of niet luxe een hostel zou een hostel niet zijn als ik niet door een paarluidruchtige jongeren midden in de nacht gewekt zou worden……….zucht…….steun. Een van de bizarre dingen die ik hier heb geleerd over het uitgaansleven is dat het momenteel een enorme hype is om zoveel te alcohol te drinken dat je van voor niet meer weet dat je van achteren nog leeft. Daarna met je lege flessen op de grond te liggen om vervolgens foto’s te maken en die op facebook te plaatsen. Hoe meer flessen hoe beter. Ik wist werkelijk niet wat ik zag toen ik ’s avonds (lees rond 20:00) een keer buiten liep echt bizar gewoon. Je wordt dat gezien als een soort facebook held als je dit een paar keer per week doet. Jong en oud………helaas. Vond het te belachelijk om er zelf ook foto’s van te maken.
Enfin naast flexibel ben ik deze vakantie ook een beetje muzikaal geweest: Ik heb een digereedo- les gehad. Een blaastechniek waar je ook je stembanden mee gebruikt, vergde een dubbele concentratie. Is best intensief, maar als je het eenmaal beheerst wel leuk. Heb er ook maar gelijk een aangeschaft!
Hoogtepunt van Airliebeach was toch wel de all-inclusive dagrip naar de WHITSUNDAY ISLANDS per catamaran. Wow was dat mooi en relax. Varen en afmeren bij een paar eilandjes………. heerlijk!!!!!!! Had niet eens zin om foto’s te maken zo zwaar zat ik in de relaxmodus. Nu achteraf wel een beetje jammer ….maar ohhhhh wat heb ik genoten. Deze eilanden groep staat jaarlijks in de top 3 van de door National Geographic samengestelde lijst van mooiste stranden ter wereld………en terrecht. Met name door de stuctuur van het zand. Het leek op een mix van poedersuiker en basterdsuiker, wilde het gewoon opeten. Zo zacht en licht van kleur. Het water was circa 22 graden en glashelder.
Van flexibel naar muzikaal ging ik weer naar sportief, deze keer was het snorkelen. De zee rondom deze eilanden groep maakt deel uit van de GREAT BARRIER REEF, het grootste koraalrif ter wereld. Voor het eerst van mijn leven heb ik echt koraal mogen zien en bepaalde delen mogen aanraken. Het lijken allemaal planten die heel uitnodigend heen en zwaaien en ‘Welkom’ zeggen. Echt mooi, alsof er een schilderkunstenaar alles een mooi kleurtje heeft gegeven. Ook is het echt leuk om tussen allerlei prachtig gekleurde vissen te zwemmen. Ik miste als achtergrondmuziek ‘A whole new world’ uit de film Alladin, van Peabo Bryson.
Het begin van dit verslag schreef ik in Airlie Beach en inmiddels ben ik al twee dagen in Cairns, de stad waar mijn Australie avontuur toch echt zal eindigen…………

  • 15 Oktober 2011 - 23:58

    Sabrina:

    He lieve schat ,

    Tijdje niks van me gehoord i know ....
    Maar ik heb net gelezen wat je allemaal hebt gedaan de afgelopen dagen. Wat leuk allemaal en supervet dat je bent wezen surfen en duiken my girl !! Zo stoer jij doet de de dingen die ik helaas nog niet durf maar daarvoor heb ik des te meer respect en bewondering voor jou ! Je bent een wereldmeid en ik hou van je , geniet nog maar lekker en maak vooral mooie foto's . Vind die camper ook echt geweldig haha...
    Ik blijf je volgen moppie hele dikke kus Sabo

  • 16 Oktober 2011 - 07:16

    Simon:

    Wat gaat dit snel die vakantie van jou. Ben benieuwd naar al je foto's.
    groetjes en doe voorzichtig

  • 16 Oktober 2011 - 07:45

    Bea:

    Wat schrijf je levendig het lijkt wel of ik bij hè ben geweldig dat hè zo geniet
    Knuffel

  • 16 Oktober 2011 - 16:53

    Yigal:

    Hi C,

    leuke foto's, hoe de tijd vligt voor je. Ik verwacht een kort demonstratie met de instormenT ;) Groeten van Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cherryl

Deze profielfoto is in Thailand genomen. Ik zat in een bootje en bezocht de floating market. Tijdens deze reis heb ik besloten dat ik lekker wil genieten van het leven en veel wil gaan reizen.

Actief sinds 06 Sept. 2011
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 117609

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 20 Oktober 2013

Van Dehli naar Beijing

08 Mei 2012 - 31 Mei 2012

Just enjoying life

20 September 2011 - 06 November 2011

De reis van mijn leven........

Landen bezocht: