Eindelijk in Cairns - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Cherryl Naarden - WaarBenJij.nu Eindelijk in Cairns - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Cherryl Naarden - WaarBenJij.nu

Eindelijk in Cairns

Door: Cherryl

Blijf op de hoogte en volg Cherryl

17 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Eindelijk in Cairns!!!!!!!!!!!!
Inmiddels alweer vertrokken uit Cairns, omdat er volgens de boeken genoeg te beleven was ben ik in een dag van Airlie beach naar Cairns gereden. Een rit van 8 uur waardoor ik drie dagen in Cairns was ipv twee dagen. Ik reed er met hele erge gemengde gevoeldens naar toe.
Nog even een zijspoor. Het rijden op zich is goed te doen in Australie de snelweg heeft over het algemeen maar twee rijstroken. Eentje richting het noorden en een richting het zuiden. Om de zoveel km een inhaalstook. Goed te doen dus. Wat voor mij echter zeer zenuwslopend was, waren de dode kangeroes en koalas langs de wegen. Op sommige plekken zag je ze om circa 100 meter liggen. Ze springen met grote regelmaat op de snelweg en ik heb er velen onder te wielen van mijn van voorgangers of tegenliggers zien komen. Zelf heb ik er gelukkig geen één dood gereden maar wel over talloze lijkjes heengerreden. In sommige regio’s zie je ze bij bosjes langs de weg springen, groot en klein. Op soms maar 2 meter van de weg vandaag. Ik vond het persoonlijk een vreselijke gedachte dat er mogelijk een voor mijn camper zou springen. Dit maakt het rijden zo intensief dat ik soms echt uitgeteld was.
Toen ik eenmaal het bord met ‘Welcome to Cairns’ was ik dus bijna dubbel zo euforisch. Ik had het toch echt gedaan………….helemaal alleen bijna circa 2000 km gereden van Brisbane naar Cairns en zonder dierenlevens op te eisen. Yep, mijn eerste roadtrip zat er op woehoeeeeeee. Tegelijkertijd realiseerde ik me dat mijn Australieavontuur hier zou eindigen. Een nare gedachte. De feeststemming waarin ik verkeerde was bijna gelijk verdwenen, maar het was niet anders.
Een van de redenen om zsm naar Cairns te komen was KURANDA. Een hippiedorp in de locale volksmond. Ongeveer 25 km buiten Cairns. Het dorp ligt midden in het regenwoud en de bewoners geloven sterk in moedernatuur en het behoud van de natuur. Ik hoorde zelfs iemand zeggen: a fish is your friend not your food……..baja. De winkelier stimuleren het gebruik van zoveel mogelijk natuurlijke producten. Kom ik daar met mn milieuvervuilde camper aanrijden……..tjah. Ik hou het voorlopig op make love not war of iets in die richting.
Cairns als stad was wel leuk. Je kunt er namelijk heerlijk eten. Iets wat ik de laatste twee weken maar moeilijk vond. Ook best leuke winkels. Echter wel een typische kustplaats met veel souvenirwinkels. Was wel heel warm deze dagen zo rond de 34 graden. Ik klaag niet hoor…puur een constatering hahaha.
Een duidelijk hoogte punt was toch echt mijn dagtrip naar de GREAT BARRIER REEF. Weer heerlijk relaxen op een boot om vervolgens redelijk aan het begin van de REEF zee te springen en heerlijk te zwemmen, diepzeeduiken of snorkelen. Hier heb in mijn eerste introductieduik gehad. Volgens mij had ik het niet beter kunnen treffen voor een eerste duik. Ik ben inmiddels al uren terug van de trip maar ben nog steeds een beetje sprakeloos van de schoonheid die ik daar heb mogen bewonderen. My goodness…….echt adembenemend. Ik vond Whitsundays al prachtig maar dit sloeg echt alles. Ik hoop dat de foto’s voor zich spreken……….. De meeste mensen komen naar de REEF om in het bijzonder vier dieren te zien: de reefshark, Nemo ( de oranje witte vis uit de film Finding Nemo), dolfijnen en zeeschilpadden. Dit uiteraard naast het prachrtige koraal en de kleurige overige vissen. En jawel ik heb het geluk dat ik ze alle vier heb mogen zien, sommigen hebben ze namelijk geen van allen gezien. Tijdens de introduktieduik heb ik Nemo toch echt gevonden en een prachtige zeeschildpad gezien. Wat verderop zag je een dolfijn licht springen. Uren later dacht ik tijdens het snorkelen dat ik er echt in bleef toen ik een haai, een reefshark, van ongeveer 1 meter onder me langs zag zwemmen. Volgens de duikinstructrice absoluut niet gevaarlijk……… Yes wright……. Je moet je voorstellen dat de Reef op die plek max 5 meter diep is……. Ik lag samen met een andere dame te al dobberend te snorkelen toen ons geduld beloond werd, want hoe eng het ook mag zijn je wil het toch echt zien. Van schrik hielden we elkaar stevig vast en bleven samen met nog ongeveer 7 zwemmers zwaar verbaasd achter. Bijna te mooi om waar te zijn. Sommigen hebben zelf een rog voorbij zien zwemmen. Ik helaas niet. Ik heb geen onderwatercamera en dus geen foto’s van de onderwaterwereld…….boehoe.
Ik ging slapen met een zeer gelukzalig gevoel. Ik ben na twee weken rijden veilig in Cairns aangekomen en ik heb gedoken in het Geat Barrier reef. Hoe mooi kan het leven zijn.

  • 17 Oktober 2011 - 03:58

    Bea:

    Wat een lef heb jij Hihi leuk hoor

  • 17 Oktober 2011 - 06:49

    Diana:

    Dit is echt heeeeel gaaf!!!!

  • 17 Oktober 2011 - 14:28

    Frieke:

    Wow, hoe vaak heb jij al niet je eigen verwachtingen overtroffen over wat je allemaal doet en durft?! Gaaf hoor! Deze hele trip levert een heleboel blijvende herinneringen op.

  • 18 Oktober 2011 - 18:44

    Ilse:

    Ik ben ook sprakeloos!!!! Wat een schitterende foto van dat bootje!!! WOW!!!

  • 19 Oktober 2011 - 12:47

    Benito:

    sang m,n nichtje is echt stoer ik ben echt trots.
    Wat een mooie foto,s en verhalen.
    We love you en miss you.
    Fam Rozenblad + tante Alma niet te vergeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cherryl

Deze profielfoto is in Thailand genomen. Ik zat in een bootje en bezocht de floating market. Tijdens deze reis heb ik besloten dat ik lekker wil genieten van het leven en veel wil gaan reizen.

Actief sinds 06 Sept. 2011
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 117607

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 20 Oktober 2013

Van Dehli naar Beijing

08 Mei 2012 - 31 Mei 2012

Just enjoying life

20 September 2011 - 06 November 2011

De reis van mijn leven........

Landen bezocht: