KIA ORA !!!!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Cherryl Naarden - WaarBenJij.nu KIA ORA !!!!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Cherryl Naarden - WaarBenJij.nu

KIA ORA !!!!!!

Door: Cherryl

Blijf op de hoogte en volg Cherryl

17 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland


Oftewel: welkom! In Nieuw Zeeland wel te verstaan. Gisteren heb ik met pijn in mijn hart Australie moeten verlaten. Ik heb mezelf de laaste avond getrakteerd op een avondje in een traditionele Australische pub, waar ik als voorgerecht loempia’s met krokodillenvlees heb gegeten en al hoofdgerecht een mixed grill met o.a sate van kamelenvlees en kangoeroebiefstuk…….heerlijk….zucht . Ik heb het zooooo naar mijn zin gehad. Wat me het meeste is bijgebleven is denk ik toch de gastvrijheid en de vriendelijkheid van de mensen, naast de prachtige natuur natuurlijk. Ik kan werkelijk uren wijden aan mijn belevenisjes in Ozzie en met de Ozzie, zoals ze zichzelf noemen, maar dan wordt het een boek in plaats van een reisverslag. Ik heb me er bij neergelegd dat ik het maar met G’bye moet doen, maar ooit zeker weer wel een G’day…………
Ik kan niet reageren op al jullie individuele berichten maar heb ze zeker gelezen en alle tips en gelukswensen tot me genomen. Natuurlijk ook bedankt voor alle smsjes en telefoontjes. Heel erg bedankt, doet me goed! Hoop dat jullie me ook in Nieuw-Zeeland blijven volgen en ik jullie wat leesplezier kan bezorgen.
Mijn vertrek ging niet echt vlekkeloos. Werd door de receptioniste van mijn hotel geadviseerd om niet de airportshuttle te nemen maar een taxi omdat dat goedkoper was. Heb haar hartelijk bedankt voor de tip en een taxi genomen……wat me uiteindelijk het dubbele heeft gekost!!!!! Oh wat was ik boos! Ware het dat ik niet genoeg Australische dollars had en ik dus op het vliegveld midden opstraat links onderin mijn tas wat euro’s heb moeten zoeken en bijleggen.
Eenmaal bij de incheckbalie had het reisbureau in NL mijn vervolgvlucht naar Fiji niet bevestigd. Ik stond dus geregistreerd met een enkele reis en dat is ten strengste verboden zonder visa, reden etc etc. Het was zondag en een tijdsverschil dus er kon niet even gebeld worden. Na een dik half uur mocht ik toch mee met het vliegtuig ….jippie dacht ik…..tot mijn koffer de weegschaal mocht, 22, 8 ipv de toegestane 23. Prima dus. Mijn handbagage was echter 5 kg te zwaar….. In europa mag je handbagage 12 kg zijn en in Oceanie 7 kg. Wist ik van te voren, maar was ik ff vergeten.Tja waar laat je dat dan. Ja hoor daar ging ik weer: Koffer weer open. Lagen kleding over elkaar, dubbele sokken aan, tijdschriften weggegooid. Alles ter plaatse opgedronken en gegeten wat er nog te eten viel etc. Inmiddels had ik zo een zin om op de grond te gaan liggen huilen van ellende. Ken je dat gevoel dat het allemaal zo moeizaam verloopt dat je gewoon terplaatste wil liggen en niets doen tot iemand je optilt en in bed legt? Enfin weer 30 min later was ik dan echt ingechecked en zat ik heerlijk in het vliegtuig naar Nieuw Zeeland. Nu kan ik er echt om lachen maar op dat moment…mennnnn.
Eenmaal in Nieuw-Zeeland in de heftige controle (zie het programma ‘bordersecurity’) te hebben doorstaan: de hondencontrole, de groente en fruitcheck die met €200,- wordt beboet als je het in je bagage vinden (was dat geprop van dat eten in Australie toch nog ergens goed voor hahahaha) was de tweede halte van mijn stop in het centrum van Auckland, want na 24 jaar stonden Australie en Nieuw-Zeeland in de halve finale van de wereldcup Rugby. Kroegen waren bomvol, supporters en journalisten uit de hele wereld. Gezellig druk. Voor welke ploeg ik was……? Voor die ploeg die mij die ellendige dag kon doen laten vergeten, en gelukkig waren dat de All Blacks van Nieuw- Zeeland. Ik heb tot 2h in de nacht lekker gefeest en volgende week zondag weer, want dat is het de grote finale.
Well KIA ORA afterall………na een zeer vermoeiende dag.

  • 17 Oktober 2011 - 04:05

    Bea:

    Zat hier gisterenavond border sercurity (over vliegveld in australie) te kijken op tv en nu ik jou verhaal lees kwam dut erg levendig over op mij Hihi
    Dit blijkt zo vaak voor te komen
    Maar je ben in Nw Zeeland ik ga weer genieten van je verhalen dikke knuffel

  • 17 Oktober 2011 - 05:53

    Karin:

    Hoi Cherryl, ik kwam vanmorgen op kantoor en zag daar 3 nieuwe reisverslagen staan. Cherryl leuk om te lezen wat je zo allemaal meemaakt en ik kijk al weer uit naar de volgende verhalen.
    Nog heel veel plezier.
    Groetjes

  • 17 Oktober 2011 - 09:09

    Noha:

    Geweldig om te lezen. Geniet er nog lekker van!

    XXX

  • 17 Oktober 2011 - 14:35

    Frieke:

    Erg grappig om te lezen hoe je de ene dag bang bent kangoeroes en koala's aan te rijden en de volgende dag als feestmaal kangoeroebiefstuk zit te eten... Ga genieten van dit nieuwe land. Enne, alles steeds in je uppie of af en toe ook een reisgenoot/lifter/...?

  • 17 Oktober 2011 - 18:27

    Hillary:

    Geweldig zo een feestmaaltijd.

    Die kilo's blijven drama, waar je ook bent en luchthavens kunnen dan heel vervelend zijn... Maar je bent in Nieuw Zeeland!

    Supercool om te lezen wat je allemaal meemaakt.

    Brasa

  • 17 Oktober 2011 - 19:42

    Judritza:

    Hahahahahaha hilarisch die verhalen van je. Geniet ervan meisje...de dagen lijken voorbij te vliegen....
    xxx

  • 18 Oktober 2011 - 11:08

    Wim:

    Voor de TV rugby kijken ook leuk, ga er vanuit dat de All Blacks de haantjes gaan straffen voor hun negatieve spel!

    Ben overtuigd dat als ze winnen 80% van alle NZ-ers stomdronken wordt!

  • 19 Oktober 2011 - 15:44

    Elles:

    Wow, super om jouw avonturen te lezen..
    Leuk om zo op de hoogte te blijven van je reis. Prachtige foto's heb je trouwens!
    Veel plezier verder in NZ!!

    Bossies&Brassas

    Ps: Van Tante Ilse moet ik doorgeven dat je vader je al een paar keer probeert te bellen. Groetjes van haar en Oom Fred.

  • 21 Oktober 2011 - 10:49

    Marc:

    Leuk je te volgen Cherryl. En dat onmachtig maar gaan liggen kan ik me best iets bij voorstellen als je weer zo'n hobbel hebt te nemen. Maar dat feesten in de kroegen klinkt ook erg goed!!! Wat zal jij straks moeten afkicken . . . . . . Heel veel plezier en genieten nog! Ciao Marc

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cherryl

Deze profielfoto is in Thailand genomen. Ik zat in een bootje en bezocht de floating market. Tijdens deze reis heb ik besloten dat ik lekker wil genieten van het leven en veel wil gaan reizen.

Actief sinds 06 Sept. 2011
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 117614

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 20 Oktober 2013

Van Dehli naar Beijing

08 Mei 2012 - 31 Mei 2012

Just enjoying life

20 September 2011 - 06 November 2011

De reis van mijn leven........

Landen bezocht: